Naturalne wzmocnienie odporności

Odporność dla każdego z nas jest bardzo ważna. Nikt z nas nie lubi chorować. Przed okresem największej zachorowalności wielu z nas wzmacnia ją na wiele sposobów. Jednym z prostych działań wspomagające nasz układ odpornościowy to spożywanie odpowiednia zbilansowanej i zróżnicowanej diety. Pewne hasło reklamowe mające nakłonić rodziców do przygotowywania zdrowych posiłków ,, jestem tym co jem, mamo” bardzo dobrze pokazuje jak ważne jest zdrowe odżywiania dla organizmu człowieka. Jak wzmocnić organizm zmieniając swoje nawyki żywieniowe? To nic trudnego, wystarczy wprowadzić do swojego jadłospisu parę cennych produktów.

Naturalne składniki wzmacniające nasz organizm

Od lat wiadomo jak cenne właściwości dla naszego zdrowia posiada czosnek. Według wielu zielarzy i zwolenników medycy naturalnej to warzywo to cudowny lek. Czosnek jest naturalnym antybiotykiem. Posiada silne właściwości przeciwwirusowe i przeciwbakteryjne. Bardzo dobrze jeżeli znajdzie się on na stałe w naszej diecie, oczywiście w odpowiednich ilościach. Kiedy dopadnie nas już jakaś infekcja możemy poratować się czosnkiem. Podnosi on liczbę komórek odpowiedzialnych za zwalczanie bakterii i wirusów. Zjadając dziennie ząbek czosnku infekcja przebiegnie łagodniej, a czas jej trwania będzie krótszy.

Witamina D3 – witamina życia

Badania naukowe potwierdziły duży wpływ witaminy D3 na nasz układ odpornościowy. Ma ona dobry wpływ na taki komórki układu immunologicznego jak : makrofagi, neutrofile, eozynofile oraz limfocyty B i T. Naturalne produkty, które zawierają najwięcej witaminy D3 to oczywiście tran i tłuste ryby morskie takie jak np. łosoś, śledź.

Kiszonki rządzą

Kiszenie produktów to nic innego jak ich naturalna konserwacja. Podczas tego procesu cukry proste rozkładają się do postaci kwasu mlekowego. Wpływa on korzystnie na nasz układ odpornościowy, a w szczególności układ pokarmowy ( zwłaszcza jelita). Skutecznie zapobiega on rozwojowi bakterii gnilnych oraz stwarza idealne środowisko do rozwoju korzystnych bakterii jelitowych. Kiszonki zawierają też ogromne ilości witaminy C.

 

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *